Козак Наталія Станіславівна

практичний психолог

Педагогічне кредо:

"Особистість починається з любові" - це й наука, це і пісня навесні!

Життєве кредо:

Вір у себе, живи гідно.

Якщо людям потрібно,

щоб хтось простягнув

їм руку - зроби це.

Для батьків

Можливі причини труднощів у навчанні дітей: 

Ø     Дитина нездорова.

 

Ø     Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.

 

Ø      Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.

 

Ø     Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою грою.

 

Ø     Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).

 

Ø     Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.

 

Ø     Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.

 

Ø   Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.                                          

 

Десять кроків, щоб стати кращими батьками    

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися, коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього.

 

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними у їх дотриманні,намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
10. Не забувайте про власні потреби! Коли ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.

Для учнів


ПАМ΄ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

     

         Як допомогти учням 11-х класів під час підготовки до ЗНО

 

      Під час навчання та у період складання іспитів велику роль відіграє знання, або, точніше, розуміння того, що потрібно робити, і саме уміння це робити.

Тому учителям слід активніше вводити тестові технології у систему навчання. Такі тренування із виконання тестових завдань учнями дозволять дійсно підвищити тестовий бал. Під час таких тренувань формуються відповідні психотехнічні навички саморегуляції та самоконтролю.

Впевненість у собі — це надто серйозна річ, яку неможливо сформувати за короткий час перед початком іспитів.

1. Якщо напередодні екзамену учень постійно думає і говорить про те. що не зможе набрати необхідну кількість балів, порадьте йому не думати про погане. Опишіть картину майбутньої успішної відповіді. Нехай він частіше уявляє образ «бажаного майбутнього» у всіх подробицях — як він хвилюючись, заходить до класу, сідає на місце. І тут страх зникає, всі думки ясні, відповіді чітко представляються впевненій у собі людині.

Розкажіть учням, що думки про можливий провал заважають готуватися до екзамену, створюючи постійне напруження.

2. Якщо хвилювання не залишає випускника, то запропонуйте йому прийом «доведення до абсурду». Добре займатися цією вправою вдвох, головне завдання — сильно налякати одне одного. Цей прийом обов'язково наштовхне вас обох до думки, що боятися нічого, все не так жахливо.

3. Згадайте цікаві прийоми запам'ятовування матеріалу. Якщо Вам відомі такі секрети, обов'язково поділіться ними зі своїми учнями..

4. Використовуйте у період підготовки такий прийом, як роботу з опорним конспектом. Розробіть разом із учнями систему умовних позначок. Старшокласники добре засвоюють зміст матеріалу через таку просту і приємну для них діяльність.

 

5. Розслаблення зменшує внутрішню збентеженість, покращую увагу і пам'ять. Для зняття напруги добре підходять дихальна гімнастика та аутогенні тренування.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА  ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ВПЛИВУ СТРЕСУ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ



Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть свої ставлення до них.

 

Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров”ї, освіті, діяльності, сім”ї, позитивному мисленні.  

 

Навчіться розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби із стресом.

 

Зробіть паузу: зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі „перерви” потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.

 

При виникненні почуття тривоги або напруги, занурьтеся в„тут і зараз” сконцентруйтеся на своєму диханні.

 

 

Змусьте стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головним умінням – перетворюйте негативні події у позитивні.

Download
pamyatkа для батькiв.pdf
Adobe Acrobat Document 141.6 KB
Download
Цікава психологія
145.jpg
JPG Image 358.5 KB
Download
Цікаві факти
50.jpg
JPG Image 688.4 KB